Zamknij

Rozbudowa terminalu gdańskiego lotniska

11:36, 16.02.2018 G.B
Skomentuj

Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy należy do najdynamiczniej rozwijających się europejskich lotnisk regionalnych. Wraz z rozbudową siatki połączeń i wzrostem liczby obsługiwanych pasażerów, rozwija się również infrastruktura lotniska. Staje się ona nie tylko coraz większa, ale również bezpieczniejsza i nowocześniejsza.

- Pirs to kolejny etap rozbudowy terminalu, tym razem o część wylotowo-przylotową. Oznacza to, że terminal zostanie wydłużony na poziomie parteru i pierwszego piętra, w części swojej szerokości. Hala ogólnodostępna pozostanie w swoich dotychczasowych rozmiarach - powiedział Tomasz Kloskowski, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

Nowa część terminalu będzie miała długość 180 metrów oraz szerokość 66 metrów. Dzięki tej inwestycji dotychczasowy budynek Terminalu T2 mający 53 tysiące metrów kwadratowych powierzchni użytkowej (240 metrów długości i 80 szerokości) powiększy się o kolejne 16 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni użytkowej w kierunku Banina.

Pirs posiadał będzie cztery klatki zewnętrzne, które będą wyposażone w rękawy pasażerskie. Tym samym po raz pierwszy na naszym Lotnisku wystąpi możliwość obsługi za pomocą rękawa samolotu przylatującego/odlatującego z/do strefy Non-Schengen, co jest dzisiaj istotne z punktu widzenia jakości obsługi samolotów czarterowych, a w przyszłości również samolotów rejsowych. Nowe klatki umożliwią obsłużenie ośmiu bramek wylotowych (tzw. gate), zlokalizowanych na pierwszym piętrze. Pirs także będzie posiadał dwie bramki wylotowe przeznaczone dla autobusów poruszających się po płytach postojowych.

- Nowa strefa wylotowa zlokalizowana w pirsie dedykowana będzie dla lotów do strefy non-schengen, które obecnie obsługiwane są przez Terminal T1. Po zbudowaniu pirsu Terminal T1 nadal będzie mógł pełnić swoją funkcję wylotową, lecz opcja ta będzie uruchamiana wyłącznie, jako rezerwowa w przypadku wystąpienia ewentualnych problemów z przepustowością – dodaje Prezes Kloskowski.

W ramach budowy pirsu zmieni się również część przylotowa terminalu. Powiększona zostanie bagażownia oraz hala przylotów. Dzisiaj ruch przylotowy jest obsługiwany za pomocą 5 taśm odbioru bagażu, a po zbudowaniu pirsu możliwe będzie zainstalowanie 9 taśm.

(G.B)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%