Zamknij
REKLAMA

Zakupy online i porzucony koszyk – dlaczego tak się dzieje?

10:18, 07.08.2017 | artykuł sponsorowany
REKLAMA
Skomentuj
Fot. materiał partnera

Zakupy przez internet, stają się coraz bardziej popularne. Czynników, które w bezpośredni sposób na to wpływają, jest bardzo dużo. Przede wszystkim jednak, ważne jest to, że kupując online, oszczędzamy bardzo dużo czasu. Możemy też dokładnie zastanowić się nad tym, czy faktycznie ten produkt będzie dla nas najlepszy. Co więcej, kupowanie przez internet, jest też w dużej mierze znacznie tańsze. No właśnie – skoro tyle plusów płynie z zakupów przez internet, to dlaczego bardzo często dzieje się tak, że koszyk, mimo wejścia na stronę sklepu, jest pusty a klient niczego nie kupi? Przyczyny mogą być tutaj bardzo różne.

Koszt wysyłki jest za duży

Przede wszystkim należy najpierw dotrzeć do naszej docelowej grupy odbiorców. Im strona naszego sklepu jest wyżej w wynikach wyszukiwania tym lepiej. Zobacz, jak to działa tutaj: http://www.the-first.pl/oferta/pozycjonowanie/pozycjonowanie-stron/. To, że uda nam się znaleźć produkt wysokiej jakości w bardzo atrakcyjnej cenie, wcale nie znaczy, ze klikniemy „dodaj do koszyka”. Albo może nawet i klikniemy, ale niekoniecznie sfinalizujemy nasza transakcję. Jedną z najczęstszych przyczyn takiego zachowania jest to, że kiedy patrzymy na koszty przesyłki, okazuje się, że są one bardzo wysokie – czasem może nawet zbyt wysokie. Kupowanie produktu, który konkretnie nas interesuje, po bardzo okazyjnej cenie, kiedy za jego wysyłkę musimy zapłacić równowartość jego ceny (albo i nawet więcej) jest zwyczajnie nieopłacalne. To w dużej mierze największy problem, jeśli mowa o dokonywaniu zakupów przez internet. Nie jest to jednak problem jedyny.

Fajnie, że u nas kupujesz, ale musisz się zarejestrować

Rejestracja, to słowo z wielu powodów bardzo nielubiane przez użytkowników Sieci. Niestety, bardzo wiele sklepów internetowych, nadal nie ma możliwości dokonania zakupów bez konieczności rejestracji. To odstrasza – cenimy sobie naszą prywatność, nie zawsze chcemy podawać nasz adres mailowy na prawo i lewo. Poza tym, rejestracja, to dodatkowy czas, który musimy poświęcić na dokonanie zakupów. A to także działa na niekorzyść.

Za długo, za długo to trwa!

Kiedy klient chce coś kupić przez internet, zazwyczaj zależy mu na tym, aby transakcja przebiegała szybko i sprawnie. Tymczasem, nierzadko jest tak, że procedura finalizacji zakupów, jest bardzo długa. To z kolei jest kolejna przyczyna, za sprawą, której klient porzuca zamysł o zakupie konkretnego produktu i wybiera sklep konkurencyjny lub też – stacjonarny. Jeśli chcemy, aby klient dokonał zakupu w naszym sklepie internetowym, nie komplikujmy. Im prostszy formularz związany z finalizacją zakupów, tym lepiej. Agencja SEO pomaga zwiększyć konwersję w e-sklepie.

Przelew tak, ale bierzemy prowizję

Dodatkowe koszty związane z dokonaniem zakupów, to także coś, czego klienci bardzo nie lubią. Wszelkiego rodzaju prowizje związane z dokonywaniem przelewów, także działają niekorzystnie na potencjalnego klienta. Jeśli zatem sklep internetowy nie ma opcji płatności bez konieczności pobrania prowizji, musimy się liczyć z tym, że klient nie dokona w naszym sklepie zakupu.

Syndrom pustego koszyka

No i ostatnia kwestia związana z „syndromem pustego koszyka”. Czas wysyłki. Nie po to kupujemy w sklepie internetowym, aby na konkretny towar czekać tydzień albo i dłużej. Idealną sytuacją jest taka, w której towar zostaje do nas wysłany w momencie zaksięgowania się wpłaty – czyli zazwyczaj następnego dnia roboczego. Jeśli sprzedający korzysta z usług firmy kurierskiej, w przeciągu maksymalnie 3 dni, towar powinien być u nas w domu. Oczywiście wszystko zależy też od tego, czy pomiędzy momentem dokonania zakupu a wysyłką, nie ma dnia wolnego. Wówczas, co jest całkiem naturalne, czas oczekiwania się wydłuża.

(artykuł sponsorowany)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma Nordapress, ul. Gniewowska 7, 84-200 Wejherowo, oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez Nordapress, ul. Gniewowska 7, 84-200 Wejherowo i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© gwe24.pl | Prawa zastrzeżone