Zamknij
REKLAMA

Jak poradzić sobie ze stresem?

12:35, 23.04.2018 | artykuł sponsorowany
REKLAMA
Skomentuj
Fot. materiał partnera

Stres – odwieczny nieprzyjaciel i wróg człowieka. Negatywne odczucie, które towarzyszy nam niemal każdego dnia. Nie można się go całkowicie pozbyć, wykluczyć. Należy pamiętać, że istnieją jednak sposoby na to, aby go nieco zminimalizować.

Chcieć więcej

Praca, która należy do naszych głównych obowiązków w codziennym życiu, którą wykonujemy, wywołuje w nas stres. Chcemy osiągać coraz więcej, dostać upragniony awans, zarobić więcej pieniędzy, więc dokładamy sobie dodatkowych obowiązków. Jak na tym wychodzimy? Stres, któremu jesteśmy poddawani niekorzystnie wpływa na nas i nasz organizm. Stajemy się nerwowi, nie mamy czasu dla naszych najbliższych, ciągle jesteśmy zmęczeni i drażliwi, szybciej popadamy w złość. Co więcej, ciągłe napięcia i stres mogą przerodzić się w coś o wiele poważniejszego, np. zawroty głowy, ogólne osłabienie naszego organizmu. U niektórych mogą pojawić się nawet ataki paniki.

Jakie mogą być przyczyny stresu w pracy?

Tak naprawdę przyczyn stresu może być bardzo dużo. Oto kilka z nich:

  • Monotonne zadania – nasza praca nie jest zróżnicowana, nie mamy możliwości ani szansy na wykazanie się, a przecież zależy nam na rozwoju.
  • Brak porozumienia w firmie pomiędzy pracownikami, nieprzyjemna atmosfera w miejscu pracy,
  • Praca pod presją czasu,
  • Zbyt niskie wynagrodzenie (2100 netto), które nie zapewni wysokiego komfortu życia, a jedynie wywoła w nas frustracje.

Jakie są skutki stresu?

Niedokończony projekt, wyjazd służbowy, nienapisane sprawozdanie; tak dużo do zrobienia, a tak mało czasu. Stres w pracy ma negatywny wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale również na jakość i wydajność naszej pracy. Wśród najczęstszych skutków wymienia się:

  • Mniejszą efektywność pracy,
  • Częstsze błędy i pomyłki,
  • Brak zaangażowania w to, co się robi, nieprzejawianie zainteresowania własną pracą.

Radzenie sobie ze stresem

Istnieją 3 style radzenia sobie ze stresem. Oto one:

1. Styl skoncentrowany na unikaniu myśli – polega ma zaangażowaniu się w czynności niezwiązane z sytuacją problemową, która wywołuje w nas stres. Charakteryzuje się oddaleniem emocji, przeżywania i rozpamiętywania. Osoba, która pragnie w trudnej sytuacji uzyskać wsparcie i zrozumienie, może szukać ich wśród najbliższych. Taki styl bardzo korzystnie sprawdza się w przypadku sytuacji, na którą nie mamy wpływu.

2. Styl skoncentrowany na zadaniu – polega na skierowaniu swojej uwagi na różne działania. Osoby, które znalazły się w trudnej sytuacji próbują znaleźć z niej korzystne rozwiązanie, rozważają możliwe sposoby wyjścia ze swojego położenia. W momencie, kiedy ma się wpływ na rozwój sytuacji, dobrze jest skupić się na zadaniu i zaplanować wyjście z kłopotliwej i niekomfortowej sytuacji.

3. Styl skoncentrowany na emocjach – przeżywanie trudnych chwil, stresujących sytuacji poprzez koncentrację na swojej osobie, skupienie się na swoich emocjach i przeżyciach. Koncentracja na własnym wnętrzu powinna się przyczynić do zmniejszenia napięcia emocjonalnego, wyzbycia się negatywnych myśli.

(artykuł sponsorowany)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© gwe24.pl | Prawa zastrzeżone